Idag är det äntligen Lucia!

Jag tycker att det är så fint med Lucia och alla barn som klär på sig tomtedräkter och lusselinnen, de som vill vara pepparkaks- gubbe eller gumma och alla fina stjärngossar. Igår tittade Vi på det finaste Luciatåg jag någonsin har sett. Alla utklädda så fint och de sjöng så vackert. Jag är en stolt mamma! Idag det blir mer Luciatåg och det är spännande för barnen.
Hoppas Ni alla har en skön och fin Luciadag!!


Luciasång
Natten går tunga fjät

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord, som sol´n förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus stiger med tända ljus
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Natten är stor och stum. Nu, hör det svingar
I alla tysta rum. Sus som av vingar.
Se på vår tröskel står
Vitklädd, med ljus i hår
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Mörkret skall flykta snart, ur jordens dalar.
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter ny, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.


Ute är mörkt och kallt, i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen.
Nu kommer någon där, jag vet nog vem det är: Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Nu kommer någon där, jag vet nog vem det är: Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Köttbullar med must

God och krämig Broccoli- Blomkål och potatissoppa