Min fina gräddtårta

Under veckan firade Vi min mans födelsedag. Jag bakade en fin födelsedagstårta vilken jag fyllde med sylt, vaniljkräm och färska bär och överraskade honom med en fin frukost och presenter. Vi lyckades! Allt var fint och gott! Vi älskar dig!! <3<3<3




"Tårtbotten"



Ingredienser:
4 ägg
2 dl strösocker
1 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver


Gör så här:
Sätt ugnen på 175°C.
Smörj och bröa noga en rund form, ca 25 cm i diameter, gärna med löstagbara kanter. 
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ihop vetemjöl, potatismjöl och bakpulver väl i en separat skål. Rör ner mjölet i äggblandningen. 
Häll smeten i formen. Grädda ca 35-40 min. Låt svalna.
Klyv tårtbotten i två halvor.

Kolla på Middagshjälpen.se för inspiration.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Köttbullar med must

God och krämig Broccoli- Blomkål och potatissoppa