Glad Alla Hjärtans Dag!.... med Kärleksmums...

Idag är det alla hjärtans dag och Vi ska fira med en kärleksfullt hemlagad middag. Vi tycker att kärleken är alltid värd att uppmärksammas och speciellt på Alla hjärtans dag!♥

Till mina älskade i livet: Tack för att Ni är de underbaraste som finns! Jag älskar Er, mina barn och min man! ♥♥♥♥

Hoppas ni alla får en härlig Alla Hjärtans Dag. Ta hand om varandra! ♥
Happy Valentine's Day everyone!
Vi firar med Kärleksmums...muuummssss!


Recept på Kärleksmums

Ingredienser:
150 g smör
3 ägg
2,5 dl socker
0,5 dl solrosolja
0,5 dl mjölk
1 dl kakao
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Glasyr:
75 g smör eller margarin
0,75 dl starkt kaffe
0,5 dl kakao
1 msk vaniljsocker
4 dl florsocker

Garnering:
ca 2 dl kokosflingor

Gör så här:
Smörj och bröa en liten långpanna.
Smält smör i en kastrull. Vispa ägg och socker pösigt med elvisp. Tillsätt smält smör, olja och mjölk. Sikta ner kakaon och rör om. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner i smeten.
Blanda allt väl och häll smeten i långpannan. Grädda mitt i ugnen 25-30 minuter. Låt kakan svalna lite.

Glasyr:
Smält fettet i en kastrull och tillsätt kaffe, kakao och socker. Rör till en jämn smet och bred den i ett jämnt lager på kakan. Strö över kokosflingor. Skär i bitar. Förvara kakan kallt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Köttbullar med must

God och krämig Broccoli- Blomkål och potatissoppa