Mina fina småkakor med stansad text


Vi bakade småkakor och de blev så goda och fina med våra nya "Kakmått med texter; Best wishes, True love, Love bites och Sweet heart.  Perfekt när man vill ha något sött till kaffet.



Recept på "Småkakor"

Ingredienser:
500 g vetemjöl
250 g strösocker
250 g smör
1 nypa salt
1 dl mjölk
2 tsk kakao ( om du önskar)
3 st äggulor



Gör så här:
Sätt ugnen på 180°.
Häll i mjölet i en skål och rör i sockret och en nypa salt. Häll i äggulorna i mitten och arbeta samman smeten med en gaffel. Smält smöret i vattenbad och häll det i smeten. Arbeta igenom smeten med händerna tills den är fullständigt jämn och mjuk.
Om du önskar kakorna med chokladsmak, tillsätt 2 tsk kakao i smeten. Jag delade degen i 2 delar och tillsatte choklad i ena delen.
Stansa ut kakor.
Smörj in en ugnsplåt med smör.
Grädda kakorna mitt i ugnen i ca 20 min. Låt svalna i formen.



Kakmått med text, som stansar ut kakor och dekorationer med text, köpte jag på Clas Ohlson och de kostade 49,00sek :-)







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Köttbullar med must

God och krämig Broccoli- Blomkål och potatissoppa