Min härliga goda "Lager på lager dessert "

Supergod efterrätt som tar lite tid att svänga ihop, men det är rolig och värt att göra.
 Jag älskar att göra desserter och efter att jag tittat runt på nätet kom jag på den här härligt goda och smakfulla kombinationen som man kan lägga upp i snygga lager ( mina är inte så snygga, men jag lovar att det funkar, hahaha) i en glassburk.  Barnen  tyckte att det var jättegott med denna efterrätt.




"Lager på lager dessert "

Ingredienser:  (ca 5 portion)
1 burk kondenserad mjölk
1 st lime
3 st choklad cookies 
3 dl vispad grädde
färska jordgubbar
färska blåbärs
Frosted Flakes - Frosties 


Gör så här:
Blanda väl kondenserad mjölk med saft av lime i en bunke tills det blir en kräm.
Varva sedan kondenserad mjölk krämen, skivade jordgubbar, vispad grädde, färska blåbär, kondenserad mjölk kräm, smulade choklad cookies  i en snygg glasburk. Avsluta med vispad grädde och toppa med frosted flakes och färska jordgubbar & blåbär. Super gott !!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Köttbullar med must

God och krämig Broccoli- Blomkål och potatissoppa